Szkoła Podstawowa nr 50 im. gen. Władysława Sikorskiego

Imieniny: Marka, Wiktoryny

• Odwiedziło nas: 6341933

Wycieczka do Włoch

Tradycją naszej szkoły stały się zagraniczne podróże. W tym roku szkolnym uczniowie klas IV – VI oraz ich koledzy ze Szkoły Podstawowej nr 2 i Szkoły Podstawowej nr 48 udali się do Włoch.

Poniżej prezentujemy relację z naszego pobytu we Włoszech, w dniach 27.05.2017 – 02.06.2017.
28 maja, po długiej podróży, przyjechaliśmy do Wenecji. Zachwyciły nas wąskie uliczki, gondole i rejs statkiem po Lagunie Weneckiej. W Wenecji pierwszy raz spróbowaliśmy włoskiej kuchni. Bardzo nam smakowała pizza i włoskie lody. Kupiliśmy też pamiątki: weneckie maski, breloczki i magnesy.
29 maja wybraliśmy się na spotkanie z wulkanem Wezuwiuszem. Pieszy spacer do krateru nie był łatwy, ale wspaniałe widoki wynagrodziły nam wysiłek. Kupiliśmy też piękne pamiątki z lawy wulkanicznej. Następnie pojechaliśmy na Monte Cassino. Zwiedziliśmy Cmentarz Żołnierzy Polskich oraz Opactwo Benedyktynów.
30 maja udaliśmy się na całodzienne zwiedzanie Rzymu. Bardzo podobało nam się metro, ale toaleta w metrze już trochę mniej… W Rzymie zobaczyliśmy: Bazylikę św. Piotra z grobem Jana Pawła II, Zamek św. Anioła, Piazza Navona z fontanną „Czterech Rzek”, Panteon, Koloseum, Forum Romanum, Kapitol, Plac Wenecki, Fontannę Di Trevi oraz Plac i Schody Hiszpańskie. Było pięknie i … strasznie gorąco. Na szczęście mieliśmy nasze zielone czapeczki. Ratowały nas także „źródełka”, z których mogliśmy czerpać wodę.
31 maja czekały nas wyjątkowe emocje. Pojechaliśmy do Watykanu, aby wziąć udział w Audiencji Generalnej z Papieżem Franciszkiem. Papież pozdrowił po polsku wszystkich Polaków! Po spotkaniu z Papieżem pojechaliśmy do hotelu w miejscowości Bellaria-Igea Marina. Bardzo się cieszyliśmy, bo nasz hotel stał nad samym Adriatykiem! O zachodzie słońca poszliśmy na spacer nad morze. Zbieraliśmy muszelki i podziwialiśmy piękne widoki. Oczywiście niektórzy z nas wykorzystali okazję i wykąpali się w morzu w ubraniu! Było bardzo wesoło.
1 czerwca wypadał Dzień Dziecka. Niektórzy z nas stwierdzili, że był to najlepszy Dzień Dziecka w ich życiu. Tego dnia udaliśmy się do Mirabilandii. Jest to ogromny park rozrywki, w którym czekało na nas wiele atrakcji. Najwięcej emocji wzbudziły atrakcje takie jak: Katun, wieża ciśnień, kolejka górska Master Thai oraz Autosplash, po którym byliśmy cali mokrzy. Było naprawdę fantastycznie! Wieczorem zjedliśmy kolację i udaliśmy się w drogę powrotną do Polski. Byliśmy tak zmęczeni, że wszyscy szybko zasnęliśmy.
2 czerwca zatrzymaliśmy się na wspaniałe śniadanko w czeskiej restauracji. Następnie oglądaliśmy różne filmy, aby droga nam się nie dłużyła. Pod koniec podróży posprzątaliśmy autokar. Pan kierowca nie mógł uwierzyć, ile śmieci udało nam się zebrać… W Częstochowie czekali na nas stęsknieni rodzice.
Dziękujemy naszym opiekunom, bez których wycieczka nie mogłaby się odbyć oraz naszym kolegom i koleżankom ze Szkoły Podstawowej nr 2 i Szkoły Podstawowej nr 48 za spędzony wspólnie czas. Mamy też nadzieję, że w przyszłym roku uda nam się odwiedzić kolejny kraj.