W lutym uczniowie klas drugich wykonali podczas terapii logopedycznej kolejne zadania w ramach realizowanego w naszej szkole Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Alfabet Logopedyczny”.
Tym razem wykonywali ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, które są „rozgrzewką” przed ćwiczeniami z określonymi głoskami, usprawniali mięsień okrężny warg, przenosząc lekkie przedmioty za pomocą łyżki trzymanej w ustach. Doskonalili prawidłowy tor oddechowy wykonując pracę plastyczno-techniczną, usprawniając w ten sposób również motorykę małą. Utrwalali także prawidłową wymowę ćwiczonych głosek poprzez tworzenie zakończenia opowiadania według własnego pomysłu, opisując ilustracje i układając historyjki obrazkowe. Automatyzacja prawidłowej wymowy jest najtrudniejszym zadaniem, ale i najważniejszym celem terapii logopedycznej.
Dzieci wykazały się dużą pomysłowością i kreatywnością podczas wykonywania zadań. Już w marcu czekają na nie kolejne zadania projektowe, które znowu z pasją poprowadzi pani Iwona Wałęska-Wyrwał.