Szkoła Podstawowa nr 50 im. gen. Władysława Sikorskiego

Kalendarium

Niedziela, 2024-04-28

Imieniny: Bogny, Walerii

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 6420574
  • Do końca roku: 247 dni
  • Do wakacji: 54 dni

Kartka z kalendarza

Kiedy pedagog szkolny może pomóc?

Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga:

- gdy nie radzą sobie z programem nauczania, chcą pomocy i rady z tym związanej,

- gdy ktoś naruszy ich prawa;

- gdy ktoś stosuje wobec nich przemoc;

- gdy potrzebują pomocy i rady;

- gdy chcą porozmawiać z kimś życzliwym;

- gdy chcą poradzić się, wybierając przyszły zawód, szkołę ponadpodstawową.

Rodzice uczniów mogą oczekiwać:

-  pomocy w rozwiązaniu sytuacji problemowej, dotyczącej ich dziecka:

a) trudności w nauce bądź niepowodzenia szkolne dziecka - możliwość rozpoznania przyczyn kłopotów w nauce, poprzez kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, diagnozującą przyczyny niepowodzeń szkolnych, deficyty rozwojowe dzieci;

b) problemy z zachowaniem dziecka (zmiany zachowania dziecka, problemy dziecka z rówieśnikami);

c) uzyskania informacji o dalszej ścieżce edukacyjno-zawodowej dla swojego dziecka.

Nauczyciele mogą oczekiwać:

- pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych uczniów;

- analizy opinii o uczniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej;

- współpracy w zakresie diagnozowania środowiska rodzinnego ucznia, rozpoznawania potencjalnych możliwości, bądź ograniczeń dziecka;

- wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego (m.in. organizowanie imprez profilaktycznych, zajęcia wychowawcze z młodzieżą, realizowanie wybranych programów profilaktycznych, zajęcia dotyczące wyboru przyszłej szkoły i zawodu);

- wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów (np. indywidualnych rozmów z uczniami, rodzicami uczniów sprawiającymi różnego rodzaju problemy wychowawcze, rozmów z agresorami, ofiarami przemocy, uczniami wagarującymi, nieprzystosowaniem społecznym);

- wsparcia w podejmowaniu działań mediacyjnych i kryzysowych w szkole.